Deutsche Telekom, e&, SK Telecom (SKT) i Singtel powołały globalną inicjatywę AI w branży telekomunikacyjnej, która ma wykorzystać technologię do uwolnienia nowych możliwości biznesowych i przyspieszenia wzrostu branży.
Czwórka operatorów podpisała wielostronne memorandum o porozumieniu (MoU), w którym uzgodniono, że będą wspólnie rozwijać platformę dla nowych narzędzi AI w celu poprawy istniejących usług telekomunikacyjnych i wdrażania asystentów cyfrowych.
Technologie AI będą również wykorzystywane do optymalizacji cyfrowych produktów, takich jak superaplikacje, a grupy operatorów planują połączyć swoje kompetencje, aby wspierać się nawzajem w wdrażaniu AI na swoich rynkach.
W ramach partnerstwa powołany zostanie zespół roboczy, który będzie odpowiedzialny za pomoc w rozwoju platformy AI, a także za dyskusję nad możliwościami współinwestycji.
Kwestie związane z obsadą kierowniczą tej jednostki mają zostać omówione w ramach tego zespołu roboczego.
Claudia Nemat, członkini zarządu ds. technologii i innowacji w Deutsche Telekom, wyraziła życzenie rozwoju aplikacji dopasowanych do potrzeb branży za pośrednictwem inicjatywy AI, zaznaczając, że partnerstwo „jest mostem między Europą a Azją”.
CEO SKT Ryu Young-sang dodał, że inicjatywa jest znacząca, ponieważ „jest początkiem nowej podróży w celu innowacji naszych modeli biznesowych, jednocześnie rosnąc razem z naszymi globalnymi partnerami”.
CEO wcześniej przedstawił plan, aby SKT stało się firmą AI, przeorganizowując swoją organizację w celu osiągnięcia tego celu.
Tymczasem operator z Zjednoczonych Emiratów Arabskich e& był jednym z pionierow w sektorze telekomunikacyjnym w zakresie wdrażania generatywnej AI.