Przewodnik Maćka ze SpotData przedstawia konferencje o tematyce technologicznej, które będą miały miejsce w różnych częściach świata. My napewno na którąś się wybierzemy – możliwość podróży zawsze jest na plus, a jeśli jest taki fajny pretekst, to nie ma co się długo rozmyślać! 🙂
1. Mobile World Congress, Barcelona, 25-28 lutego
Targi telekomunikacyjne, będące jednocześnie największym na świecie wydarzeniem branży mobilnej. Kongres odbywa się co roku od ponad 30 lat, a bierze w nim udział średnio 60 tys. osób. To tu mają swoje premiery najnowsze technologie, produkty i usługi gigantów ITC.
Więcej informacji: https://www.mwcbarcelona.com/
2. 4YFN, Barcelona, 25-27 lutego
Na 4YFN pokazywane są właśnie rozwiązania przyszłości najbardziej innowacyjnych start-upów, które mają szansę zrewolucjonizować rynek w najbliższych latach. Nic dziwnego, że impreza przyciąga media, inwestorów oraz korporacje, które poszukują innowacyjnych partnerów i technologii — podkreśla Claudia Giraldo z agencji Bambu PR, partner sieci Enterie.
Więcej informacji: https://www.4yfn.com/
3. AI Forum, Mediolan, 11 kwietnia
Pierwsza z dwóch najciekawszych imprez technologicznych we Włoszech odbędzie się wiosną. To inicjatywa całkiem nowa — AI Forum, konferencja poświęcona sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence — AI). Stoi za nią krajowe stowarzyszenie na rzecz innowacji związanych z tą dziedziną. Ponieważ AI właśnie zmienia status z „obiecującej technologii” na „rozwiązania, które powinieneś znać”, wczesną wiosną warto odwiedzić Mediolan.
Więcej informacji: https://aixia.it/en/
4. Re:publica, Berlin, 6-8 maja
Stolicą start-upów w Niemczech jest oczywiście Berlin. Jednym z najciekawszych wydarzeń dla młodych firm jest Re:publica, konferencja poświęcona technologiom w szerszym aspekcie społecznym i kulturowym. Wydarzenie uchodzi za jeden z najbardziej wyjątkowych festiwali kultury cyfrowej. Wszystko zaczęło się w 2007 r. Od tego czasu wydarzenie rozrosło się do imprezy skupiającej 10 tys. uczestników z wielu stron świata, zajmujących się najróżniejszymi dziedzinami ludzkiej aktywności i twórczości — oczywiście w cyfrowym wydaniu.
Więcej informacji: https://re-publica.com/en
5. InfoShare, Gdańsk, 8-9 maja
W top 20 znalazła się jedna z najbardziej znanych i największych technologicznych imprez w Polsce, czyli InfoShare. Od 5 lat wydarzenie to systematycznie rośnie i stało się już liczącą się platformą komunikacyjną dla spółek z Europy Środkowej i Wschodniej. — Dla polskich firm technologicznych obecność tam jest wręcz obowiązkowa, bo spotyka się tu cała branża. Jest to dobre miejsce również dla start-upów, by zaprezentować swoje pomysły i możliwości, spotkać inwestorów i partnerów. O urokach Trójmiasta w maju nikogo nie trzeba przekonywać — podkreśla Magdalena Górak, prezes agencji Profeina.
Więcej informacji: https://infoshare.pl/
6. Business Startup Show, Londyn, 15-16 maja
Entuzjastów technologii zaprasza również Londyn. Odbywający się w połowie maja Business Startup Show to duże wydarzenie koncentrujące się na młodych i rosnących firmach. Można tam zdobyć nie tylko kontakty, lecz także bezcenną wiedzę o zakładaniu, prowadzeniu, a przede wszystkim rozwijaniu biznesu. Dwudniowa konferencja to element szerszego wydarzenia — The Business Show — które też jest warte uwagi fanów innowacji.
Więcej informacji: http://www.bstartup. com/
7. Viva Technology, Paryż, 16-18 maja
Stolica Francji co roku przyciąga ekspertów i fanów nowoczesnych rozwiązań imprezą Viva Technology. Są tam prowadzone dyskusje o technologiach w kontekście wyzwań, przed jakimi stoi cywilizacja. W tym roku tematami głównymi będą ochrona środowiska i klimatu (greentech), medycyna (medtech) i edukacja (edutech). Nie zabraknie dyskusji o europejskiej agendzie cyfrowej i szansach, jakie technologie stwarzają dla rozwoju Afryki.
Więcej informacji: https://vivatechnology. com/highlights
8. ImpactCEE, Kraków, 21-22 maja
Drugie w zestawieniu wydarzenie odbywające się w Polsce. Imprezy organizowane pod szyldem ImpactCEE mają nieco inny charakter niż wspomniany wyżej InfoShare. Główne wydarzenie odbywa się w maju w Krakowie. — Choć koncentruje się na technologiach, wyrasta na czołową konferencję gospodarczą w Polsce. Na imprezach pod szyldem Impact spotyka się biznes, zarównoduży, jak i mniejszy, administracja publiczna i świat nauki. Swoje tematyczne odsłony Impact ma też w Katowicach — 9 i 10 października, spotkanie będzie kierowane do branży telekomunikacyjnej, oraz w Łodzi — 27-28 listopada, impreza przeznaczona dla branży finansowej. Na konferencje Impact przyjeżdża się po inspiracje, przede wszystkim jednak po kontakty i solidną rynkową wiedzę — mówi Magdalena Górak.
Więcej informacji: https://impactcee.com/ pl/start/
9. Money 20/20, Amsterdam, 3-5 czerwca
Amsterdam od wieków jest ważnym ośrodkiem handlowym i finansowym. Tu odbywa się największa w Europie impreza poświęcona technologiom w finansach — Money 20/20. To pozycja obowiązkowa dla dostawców technologii, ale też dla banków i ubezpieczycieli, którzy szukają partnerów do wdrażania innowacji i nie chcą być w tyle za konkurencją. Tematami przewodnimi tegorocznej edycji będą cyfrowa transformacja w bankowości, cyberbezpieczeństwo, autoryzacje, identyfikacja oraz regulacje prawne w sektorze bankowym i przyszłość e-handlu.
Więcej informacji: https://europe.money2020.com/
10. London Tech Week, Londyn, 10-14 czerwca
Na Wyspach jest bardzo dużo technologicznych imprez. Do największych należy London Tech Week, który przyciąga średnio 55 tys. uczestników. — Organizatorzy chwalą się gośćmi z ponad 90 krajów świata, którzy wzięli udział w ponad 300 wydarzeniach — prezentacjach, dyskusjach i warsztatach. Siłą rzeczy profil imprezy jest bardzo ogólny. Trudno na niej zabłysnąć, za to łatwo zgubić się w tłumie — komentuje Kate Hartley, zarządzająca agencją Carrot Communications.
Więcej informacji: https://londontechweek.com
11 Heureka, Berlin, 12 czerwca
Kolejna warta polecenia berlińska impreza to Heureka. Jest to największe u naszego zachodniego sąsiada wydarzenie dla założycieli start-upów. Głównym jej organizatorem jest magazyn Gründerszene. Twórcy innowacyjnych pomysłów ściągają z całej Europy do Berlina, aby wymieniać się nowinkami o technologiach i szukać inspiracji.
Więcej inspiracji: https://heureka-conference.
12. BIZ Barcelona, Barcelona, 12-13 czerwca
Czerwcowa impreza BIZ Barcelona ma zupełnie inny charakter niż wymieniony wyżej Mobile World Congress. Jest mniej wizjonerska, za to bardzo praktyczna. Oczywiście w jej programie również są dyskusje panelowe, podczas których można posłuchać wielu ekspertów, jednak na BIZ Barcelona chodzi przede wszystkim o sprzedaż i robienie biznesu. Wspólny mianownik obu wydarzeń to temat cyfrowej transformacji. BIZ Barcelona to dobre miejsce szczególnie dla dostawców technologii i rozwiązań B2B. Daje im okazję do zdobycia wielu nowych klientów i partnerów biznesowych.
Więcej informacji: http://www.bizbarcelona.com/
13. Web Marketing Festival, Rimini, 20-22 czerwca
Kolejnym wartym uwagi wydarzeniem, które w tym roku odbędzie się we Włoszech, jest Web Marketing Festival w Rimini. Czerwcowa impreza ma charakter międzynarodowy, a kierowana jest do specjalistów zajmujących się marketingiem digital i z dziedziny social media. — Koncentruje się na technologii i nowinkach w takich obszarach, jak web design, UX, SEM, SEO, mobile, brand journalism i pokrewnych. W programie są spotkania, prezentacje, warsztaty, dyskusje i konkurs dla start-upów z dziedziny martach, czyli technologii marketingowych — wymienia Alessandra Colao, zarządzająca agencją Doppia Elica.
Więcej informacji: https://www.
14. Tech Open Air, Berlin, 2-5 lipca
Dobrą okazją do odwiedzenia Berlina będzie znana w start-upowym środowisku TOA, czyli Tech Open Air. — To jedno z niewielu technologicznych wydarzeń w czasie wakacji, prawdopodobnie najciekawsze i najbardziej… wyluzowane. TOA reklamuje się jako „future-proof festival”, czyli przyszłościowy, wiele na nim trendów i technologicznego wizjonerstwa, które zmienia biznes, społeczeństwo, środowisko i nasze prywatne życie — mówi Christopher Hausel z agencji Element C. W tym przypadku ciekawa jest również lokalizacja — TOA odbywa się w dawnej siedzibie wschodnioniemieckiego radia, zbudowanej w stylu bauhaus.
Więcej informacji: https://toa.berlin/
15. B2B Rocks, Paryż, 12 września
Jak nazwa wskazuje — jest to impreza dla biznesu, w szczególności dla start-upów technologicznych oferujących usługi innym firmom, zwykle w modelu SaaS (ang. Software as a Service — oprogramowanie jako usługa). Spotykają się tu dostawcy z potencjalnymi klientami i twórcy rozwiązań z inwestorami. — Jeśli bardziej niż wizjonerów chcecie posłuchać praktyków, a od trendów przyszłości bardziej interesuje was wasz biznes,tu i teraz, warto zastanowić się nad udziałem w B2B Rocks — uważa Anthony Courtat, prezes agencji Com I/O.
Więcej informacji: https://b2brocks.co/
16. TechBBQ, Kopenhaga, 18-19 września
To młoda impreza, która dynamicznie rośnie i nabiera prawdziwie międzynarodowego charakteru. Można podczas niej podpatrzeć wiele nowych technologii, ale też spotkać znanych aniołów biznesu, inwestorów i doradców z funduszy inwestycyjnych. TechBBQ to miejsce, w którym można poznać najlepszych programistów i menedżerów oraz pozyskać wielu klientów.
Więcej informacji: https://www.techbbq.dk
17. Bits & Pretzles, Monachium, 29 września — 1 października
Kolejna rekomendacja z Niemiec — tym razem nie dotyczy Berlina, tylko stolicy Bawarii. Nieprzypadkowa więc jest data tego wydarzenia — to początek Oktoberfest, czyli narodowego święta piwa, ale to nie jedyny powód, by pojechać w tym czasie do Monachium. Założyciele start-upów i fani innowacji spotykają się wtedy na prezentacjach i prelekcjach. Najciekawsze rozmowy podczas Bits & Pretzles odbywają się oczywiście przy piwie.
Więcej informacji: https://www.bitsandpretzels.
18. Amsterdam E Week, Amsterdam, 9-16 października
Bardzo duża impreza skierowana głównie do branży mediowej i reklamowej — ale nie tylko. — Oprócz takich obszarów, jak digital media i online marketing, można na niej posłuchać i podyskutować o e-commerce i innych formach biznesu online. Amsterdam E Week ma ambicję, by stać się prawdziwie międzynarodową platformą networkingową i technologiczno-biznesowym hubem dla przedsiębiorców i innowatorów. Ostatnią edycję odwiedziło ponad 25 tysięcy profesjonalistów — podkreśla Perlita Frankel z agencji MSC PR.
Więcej informacji: https://10times.com/ amsterdam-e-week